Πώς οι Επιχειρήσεις Πρέπει να Προσαρμοστούν για να Διατηρήσουν το Προβάδισμα

Η τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, αποδεικνύοντας την ικανότητά της να αποφοιτήσει από κορυφαίο πανεπιστήμιο, να περάσει εξετάσεις ιατρικής και να επιδείξει επάρκεια σε νομικά και λογιστικά θέματα. Με τέτοια ραγδαία αύξηση της νοημοσύνης της ΤΝ, πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν αυτή τη δύναμη για να αναπτύξουν με επιτυχία το μερίδιο αγοράς τους;

Η εξέλιξη της ΤΝ μεταμορφώνει τον τρόπο που οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με τις μάρκες και τα μέσα ενημέρωσης. Παραδείγματα αυτής της αλλαγής περιλαμβάνουν την εξατομικευμένη ροή ειδήσεων με βάση το ιστορικό προβολής ή την παραλαβή εξατομικευμένου περιεχομένου –ακόμη και εικόνων που δημιουργούνται από ΤΝ– βασισμένο στο τι πιστεύει η ΤΝ ότι θα αντηχήσει καλύτερα σε ένα συγκεκριμένο κοινό.

Ενώ οι βασικές αρχές του marketing παραμένουν ίδιες, ο τρόπος που οι marketers δημιουργούν και εκτελούν τις καμπάνιες έχει επαναστατηθεί. Η ΤΝ επιτρέπει στις μάρκες να κατανοήσουν καλύτερα (και πιο γρήγορα) ποιο δημιουργικό και ποιο μήνυμα θα βρει ανταπόκριση στους πελάτες, καθώς και πώς να επενδύσουν τον προϋπολογισμό τους και να αγοράσουν χώρο στα μέσα ενημέρωσης πιο αποτελεσματικά.

Πολλές μάρκες βρίσκονται ακόμα στα αρχικά στάδια του μετασχηματισμού τους προς την ΤΝ, αλλά καθώς οι καταναλωτές εξοικειώνονται με την αλληλεπίδραση μαζί της, οι προσδοκίες τους αλλάζουν, δημιουργώντας μια τεράστια ευκαιρία για τις επιχειρήσεις. Ας δούμε μερικούς από τους βασικούς τομείς:

Αναδιαμόρφωση του Λιανικού Εμπορίου:

Η τεράστια γνώση της ΤΝ επόμενης γενιάς (GenAI) δίνει στους ανθρώπους πρόσβαση σε εξειδικευμένες γνώσεις, βοηθώντας τους να εξερευνήσουν τα ενδιαφέροντά τους. Από τον σχεδιασμό των επόμενων διακοπών τους μέχρι την επιλογή νέων ρούχων ή την προσπάθεια μιας νέας συνταγής, η GenAI προσφέρει πλέον στους ανθρώπους γνώσεις για αυτά τα σημεία πάθους, μαζί με εξατομικευμένες οδηγίες και υποστήριξη.

Αυτό δίνει στις μάρκες έναν νέο τρόπο να κατανοήσουν τους πελάτες τους, ενισχύοντας τον τρόπο που προσεγγίζουν τις μελλοντικές καμπάνιες marketing, την ανάπτυξη προϊόντων και τις στρατηγικές τιμολόγησης. Προσφέρει επίσης μια ματιά στο μέλλον του εμπορίου. Οι άνθρωποι μπορούν ήδη να ζητήσουν από πλατφόρμες όπως η ChatGPT να τους προτείνουν μάρκες και να κάνουν επιλογές προϊόντων, αλλά δεν θα αργήσει η στιγμή που αυτές οι πλατφόρμες θα μπορούν επίσης να κάνουν αγορές για λογαριασμό μας.

Η GenAI πρόκειται να κάνει τα ψώνια πιο γρήγορα και πιο απρόσκοπτα από ποτέ. Αυτό εγείρει το ερώτημα του πώς οι καθιερωμένες μάρκες, καθώς και οι νεοεισερχόμενες, μπορούν να τοποθετηθούν ώστε να μείνουν μπροστά, αξιοποιώντας την ΤΝ για να εξασφαλίσουν το μέλλον τους στον νέο κόσμο του λιανικού εμπορίου βασισμένου στην GenAI.

Δημιουργία περιεχομένου επόμενης γενιάς:

Ενώ η ΤΝ ενισχύει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση και αλληλεπιδρούν με πληροφορίες για να λάβουν αποφάσεις αγοράς, επαναστατεί επίσης τον τρόπο με τον οποίο οι μάρκες επικυρώνουν τη δημιουργική τους προσέγγιση για να εμπλέξουν καλύτερα τους ανθρώπους, καθώς και για να κατευθύνουν τον προϋπολογισμό με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Αυτή η πρόβλεψη αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο.

Ίσως η πιο ώριμη εφαρμογή της GenAI στα μέσα ενημέρωσης και το marketing είναι η δημιουργία μοναδικού περιεχομένου, από εικόνες και βίντεο έως ήχο, με βάση λέξεις-κλειδιά ή ενδιαφέροντα. Αυτό επιτρέπει στις μάρκες να δοκιμάζουν περιουσιακά στοιχεία με ταχύτητα, αποδεικνύοντας ιδιαίτερα πολύτιμο για τις ομάδες marketing λιανικής και απόδοσης. Η δυνατότητα δοκιμής και απόδειξης μιας υπόθεσης χωρίς την ανάγκη επένδυσης σημαντικού χρόνου, προϋπολογισμού και πόρων αποτελεί επανάσταση.

Η GenAI μπορεί επίσης να ενδυναμώσει τις μάρκες να κλιμακώσουν τις καμπάνιες και να δημιουργήσουν τοπικό περιεχόμενο γρήγορα και οικονομικά, πράγμα που σημαίνει ότι οι παγκόσμιες μάρκες μπορούν πραγματικά να αντηχήσουν στις τοπικές αγορές. Εκεί που οι ομάδες μέσων ενημέρωσης έπρεπε να συμβιβαστούν με το δημιουργικό που τους δινόταν, πλέον είναι εξουσιοδοτημένες να κάνουν προσαρμογές που θα βελτιώσουν σημαντικά τα αποτελέσματα της καμπάνιας. Αυτό σημαίνει ότι τα δεδομένα και οι πληροφορίες των μέσων ενημέρωσης τροφοδοτούν τη βελτιστοποίηση των περιουσιακών στοιχείων, διασφαλίζοντας ότι τα μέσα και η δημιουργικότητα λειτουργούν ως ένα, αντί να υπάρχουν ως δύο απομονωμένα τμήματα.

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτού ήταν όταν η πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης μας Marcel δημιούργησε μια διαφήμιση για το γαλλικό δίκτυο κινητής τηλεφωνίας Orange, συνεργάτη της Γαλλικής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου (FFF), χρησιμοποιώντας τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για να παρουσιάσει τις εξαιρετικές δεξιότητες των γυναικών ποδοσφαιριστριών, να καταπολεμήσει τις προκαταλήψεις και να προωθήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών 2023. Η διαφήμιση ξεκινά τονίζοντας τις εκπληκτικές δεξιότητες των γαλλικών ποδοσφαιρικών αστέρων Kylian Mbappé και Antoine Griezmann, πριν αποκαλύψει ότι οι δεξιότητες εκτελούνται στην πραγματικότητα από παίκτριες της γυναικείας γαλλικής ομάδας. Ενώ αυτό ήταν ένα δημιουργικό αποτέλεσμα που χρησιμοποίησε τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, βλέπουμε εξίσου βαθιές αλλαγές που η GenAI μπορεί να επηρεάσει τις καμπάνιες μέσων ενημέρωσης και τα περιουσιακά στοιχεία καμπάνιας.

Συμμετοχή του ανθρώπινου παράγοντα:

Παρά τις όποιες ανησυχίες, τα περιουσιακά στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης δεν μειώνουν τον ρόλο των δημιουργικών ομάδων. Αντίθετα, η τεχνολογία ενδυναμώνει τους ανθρώπους, επιτρέποντάς τους να δοκιμάσουν και να αποδείξουν τη δημιουργική κατεύθυνση. Τα παραδοσιακά χειροκίνητα καθήκοντα, όπως η αναφορά και η μέτρηση, μεταμορφώνονται επίσης.

Χάρη στην αυτοματοποίηση, οι marketers μπορούν να αφομοιώσουν δεδομένα καμπάνιας με ταχύτητα, επιτρέποντας στην ΤΝ να εξάγει συμπεράσματα από αυτά, δημιουργώντας περισσότερο χρόνο για να αφιερωθεί στη στρατηγική και στην κατανόηση, προσθέτοντας έτσι πραγματική αξία στην μάρκα. Με τη σειρά της, η ΤΝ επιτρέπει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κατά τον καθορισμό στόχων και την επένδυση σε marketing budget, αναλύοντας δεδομένα για να προβλέψει αποτελέσματα και να προσδώσει μεγαλύτερη σιγουριά στη λήψη αποφάσεων.

Ενώ η ποιότητα των δεδομένων είναι απαραίτητη για την βελτιστοποίηση της ΤΝ, οι άνθρωποι παραμένουν ζωτικής σημασίας για την αξιοποίηση του πλήρους δυναμικού της. Υπάρχουν αλλαγές στην αγορά και πολιτισμικές δυναμικές που μια ΤΝ απλά δεν μπορεί να προβλέψει, και εδώ έρχονται οι έμπειροι ειδικοί στα μέσα ενημέρωσης και κάνουν τη διαφορά μεταξύ της νίκης και της απώλειας μεριδίου αγοράς.

Ενώ η ΤΝ αποτελεί ένα αποτελεσματικό εργαλείο, η επιτυχημένη υλοποίησή της εξαρτάται ακόμα από ένα σαφές όραμα, έναν στρατηγικό σχεδιασμό και ανθρώπινη κρίση. Όπως ένα μονοθέσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο, η ΤΝ είναι ισχυρή και γρήγορη, αλλά χωρίς έναν επιδέξιο οδηγό και μια ομάδα έμπειρων μηχανικών και μηχανικών, δεν θα κερδίσει αγώνες.

Οι δεξιότητες των marketers οφείλουν να εξελίσσονται συνεχώς –από την τεχνική κατανόηση έως την εξοικείωση με τα δεδομένα, καθώς και η ηθική και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση σχετικά με πιθανές προκαταλήψεις και υπεύθυνη χρήση δεδομένων. Η τελειοποίηση αυτών των δεξιοτήτων τώρα είναι ζωτικής σημασίας. Οι μάρκες θα πρέπει να εξερευνήσουν την GenAI –δοκιμάζοντας, μαθαίνοντας και κατανοώντας τις δυνατότητές της (και τους περιορισμούς της)– εάν θέλουν να κεφαλαιοποιήσουν το μέλλον.

Η ΤΝ αλλάζει τα δεδομένα, αλλά μόνο ως συνεργάτης του marketer που ξέρει πώς να την αξιοποιήσει για να ωθήσει την ανάπτυξη της μάρκας.