Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Unilever, Χάιν Σουμάχερ, δήλωσε πως η εταιρεία γίνεται «απλούστερη, καλύτερη και πιο αποδοτική» μετά την αύξηση των πωλήσεων όγκου στο πρώτο τρίμηνο του οικονομικού της έτους.

Κατά το τρίμηνο, η Unilever αύξησε τις υποκείμενες πωλήσεις της κατά 4,4% για να δημιουργήσει κύκλο εργασιών 15 δισεκατομμυρίων ευρώ (12,9 δισεκατομμύρια λίρες), ενώ ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,2%. Ο κ. Σουμάχερ χαρακτήρισε την επίδοση «βελτιωμένη» αλλά υπογράμμισε πως υπάρχουν ακόμα περιθώρια βελτίωσης.

Αναλαμβάνοντας καθήκοντα Διευθύνοντα Σύμβουλου τον Ιούλιο, ο κ. Σουμάχερ δεσμεύτηκε να επιτύχει «ταχύτερη ανάπτυξη» και έναν «πιο συγκεντρωμένο και παραγωγικό» οργανισμό.

Για να καταστήσει την Unilever πιο ανταγωνιστική, παρουσίασε ένα Σχέδιο Δράσης για την Ανάπτυξη. «Πρόκειται για ένα σχέδιο με τρία στοιχεία: ταχύτερη ανάπτυξη, πιο συγκεντρωμένο και παραγωγικό τρόπο λειτουργίας, και πιο αιχμηρό πλεονέκτημα επιδόσεων», δήλωσε απευθυνόμενος σε επενδυτές στις 25 Απριλίου. «Όλα αυτά με στόχο να διασφαλίσουμε ότι σε όλα όσα κάνουμε, η Unilever θα είναι απλούστερη, καλύτερη και πιο αποδοτική».

Η επιδίωξη ταχύτερης ανάπτυξης οδήγησε την Unilever να επικεντρωθεί στις λεγόμενες «ισχυρές μάρκες» της, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 75% του κύκλου εργασιών της. Η εταιρεία ανέφερε πως οι ισχυρές μάρκες οδήγησαν την ανάπτυξη στο τρίμηνο, με αύξηση πωλήσεων 6,1% και αύξηση πωλήσεων όγκου 3,8%.

Σε συνέντευξή του προς επενδυτές, ο κ. Σουμάχερ τόνισε πως η εταιρεία δεν «αμελεί» τις μάρκες εκτός του χαρτοφυλακίου των ισχυρών μαρκών, αλλά η εστίαση παραμένει στις τελευταίες. Στο πλαίσιο της αποστολής της «να κάνει λιγότερα πράγματα καλύτερα και με μεγαλύτερο αντίκτυπο», η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης την πρόθεσή της να διαχωριστεί από την επιχείρηση παγωτού της, κάτι που, σύμφωνα με τον κ. Σουμάχερ, έχει «καλή στρατηγική λογική», τόσο για την ίδια την Unilever όσο και για τις μάρκες παγωτού της.

Ένα άλλο κρίσιμο στοιχείο του σχεδίου του Διευθύνοντος Σύμβουλου για την ανάπτυξη της Unilever είναι η στοχευμένη καινοτομία.

«Μιλάμε για την ανάπτυξη της αγοράς και της ανάπτυξης κατηγοριών με μεγαλύτερες, καλύτερες και λιγότερες καινοτομίες», δήλωσε. «Δεν θέλουμε απλά μια συνεχή ροή νέων ειδήσεων που δεν αλλάζουν πραγματικά τα δεδομένα».

Η Unilever αναπτύσσει τον πολυετή αγωγό καινοτομίας της και ήδη βλέπει επιτυχίες και «σταδιακή» ανάπτωξη από την καινοτομία, ισχυρίστηκε ο κ. Σουμάχερ. Παραθέτοντας παραδείγματα από τη Vaseline και την Persil, δήλωσε: «Η Unilever αξιοποιεί την εμπειρογνω