Ενώ ο κλάδος του marketing συνεχώς αγωνίζεται να κερδίσει μεγαλύτερη σοβαρότητα, οι επαγγελμίες του marketing μπορεί ακόμα να αντιμετωπίζουν ένα μεγάλο χάσμα αξιοπιστίας όταν τελικά εισέλθουν στην αίθουσα συνεδριάσεων του διοικητικού συμβουλίου.
Σύμφωνα με έρευνα του LinkedIn που διεξήχθη από το Marketing Week, περισσότεροι από τους δύο τρίτους των επαγγελματιών του marketing (69%) πιστεύουν ότι υπάρχει “περιθώριο βελτίωσης” στα επίπεδα οικονομικής ευχέρειας σε ολόκληρη τη βιομηχανία. Ένας στους πέντε λέει ότι η έλλειψη οικονομικής κατανόησης αποτελεί μείζον ζήτημα για τον κλάδο του marketing συνολικά, ενώ μόνο το 12% δηλώνει σίγουρο ότι η ομάδα του είναι οικονομικά ευχέρεια.
Γιατί είναι τόσο σημαντική η οικονομική ευχέρεια; Είναι η γλώσσα της αίθουσας συνεδριάσεων και οι επαγγελματίες του marketing που θέλουν να δικαιολογήσουν προϋπολογισμούς ή να προωθήσουν την καριέρα τους στη διοίκηση υψηλού επιπέδου, πρέπει να τη μιλούν άπταιστα, διαφορετικά θα μοιάζουν με ερασιτέχνες.
Η έρευνα υπογραμμίζει το χάσμα μεταξύ των δημιουργικών δεξιοτήτων που φέρνουν οι marketers στο τραπέζι και της επιχειρηματικής οξυδέρκειας που απαιτείται για να ευδοκιμήσουν σε πιο ανώτερες θέσεις.
Ένας οικονομικά καταρτισμένος marketer μπορεί να μεταφράσει τις ιδέες marketing σε όρους που καταλαβαίνει το διοικητικό συμβούλιο, αποδεικνύοντας την αξία των καμπανιών και εξασφαλίζοντας την απαραίτητη στήριξη.
Για παράδειγμα, ένας marketer που κατανοεί την απόδοση του επενδυμένου κεφαλαίου (ROI) μπορεί να παρουσιάσει τα αποτελέσματα μιας καμπάνίας με τρόπο που να αποδεικνύει τη θετική της επίδραση στο bottom line της εταιρείας.
Επιπλέον, η κατανόηση των χρηματοοικονομικών όρων επιτρέπει στους marketers να συμμετέχουν σε συζητήσεις σχετικά με τον προϋπολογισμό και την κατανομή πόρων, διασφαλίζοντας ότι οι δαπάνες marketing ευθυγραμμίζονται με τους ευρύτερους επιχειρηματικούς στόχους.
Συνολικά, η οικονομική ευχέρεια δίνει στους επαγγελματίες του marketing μια θέση στο τραπέζι και τους επιτρέπει να υπερασπίζονται πιο αποτελεσματικά τις ιδέες τους.
Ενώ η δημιουργικότητα είναι αναμφισβήτητα σημαντική, η ικανότητα να μιλάς τη γλώσσα των χρημάτων μπορεί να κάνει τη διαφορά μεταξύ μιας καλής ιδέας και μιας επιτυχημένης καμπάνιας marketing.